niedziela, 27 marca 2011

Urodzinki ;)

Witam

Dzisiaj tak trochę nietypowo ;) Przez weekend robiłam imprezkę dla mojego synka, z okazji ukończenia roczku :) ale ten czas szybko śmignął ;)





Pokażę Wam co uszykowałam ;)
Ale najpierw trzeba przedstawić Jubilata :D


* * * * *

Ogólnie dość rzadko bywam w kuchni, więc przygotowanie imprezki dla synka było dla mnie dość dużym wyzwaniem - zaplanowanie menu, zakupy, rozplanowanie obowiązków. Ale daliśmy radę ;)
Po przygotowaniach stół wyglądał następująco:


1. Kanapeczki - szybka przekąska, ja zrobiłam klasyczne, czyli sałata, wędlina, jajko, ogórek, papryka i szczypiorek.

2. Sałatka z salami - przepis dość łatwy. Pokroiłam salami z pieprzem (ok 25dag), na tarce o dużych dziurkach starłam żółty ser (20-30dag), puszka fasoli czerwonej, puszka groszku, posiekałam w kostkę ogórki konserwowe oraz paprykę konserwową, ewentualnie można doprawić solą i pieprzem,  poza tym dałam  ketchup pikantny tak, aby scalić naszą mieszankę :) polecam! Sałatka naprawdę jest dobra i przede wszystkim szybka w przygotowaniu :)
 

3. Roladki z salami lub szynki - do tego przede wszystkim potrzebowałam duże plastry okrągłej szynki lub salami. Do środka można dać co się chce - różnego rodzaju pasty czy sałatki. Ja przygotowałam twarożek. Serek naturalny mieszam z posiekaną papryką i koperkiem, doprawiam solą pieprzem. Bardzo prościutkie danie, smaczne i efektowne.

4. Jajka w majonezie - połówki ugotowanych jajek udekorowałam majonezem, kawałkiem oliwki oraz świeżą natką pietruszki, na wszystko zmieliłam kolorowy pieprz :)

5. Krakersy z pastą - kolejna mało wyszukana przekąska ;) Pięć jajek oraz puszkę tuńczyka (185g, pozbywamy się zalewy) zmieszałam w blenderze do uzyskania w miarę jednolitej masy, dodałam 3 łyżki posiekanego szczypiorku, 3 łyżki majonezu, sól i pieprz do smaku. Masę przełożyłam do woreczka, odcięłam jeden z rogów i wycisnęłam odpowiednią ilość pasty na krakersa. Do tego dekoracja i mamy fajną przekąskę ;)

6. Koreczki - tutaj już można robić jak kto woli, zrobiłam kilka wariacji. Są koreczki składające się z sera, ogórka konserwowego, wędliny, papryki konserwowej, małej kukurydzy/oliwki albo z sera, kabanosa, ogórka i papryki ;) 

7. Sałatka z fetą - kolejna szybka sałatka - potrzebna jest sałata, 3 pomidory, cebula - wszystko posiekać, wsypałam oliwki, pokrojoną fetę, wymieszałam, sól pieprz do smaku, przed podaniem zalałam sosem winegret (6łyżki oliwy z oliwek, 2 łyżka octu, do tego zioła typu bazylia, oregano itp). Niestety tutaj nie posiadam zdjęcia, zapomniało mi się ;)

* * * * *

Niby każda z przekąsek jest szybka i prosta, ale tak sumując, to kilka godzin potrzebowałam na przygotowanie. Ale warto było, synek szczęśliwi, goście zadowoleni :)

A na koniec - Kuba z kuzynem Szymonem - różnica wiekowa między nimi to 3 miesiące - w ogóle niewidoczna ;)

Pozdrawiam :)



10 komentarzy:

  1. aleee zaszalalas kochana :D a synek sama słodycz :D

    OdpowiedzUsuń
  2. No super :) Aż mi ślinka pociekła :D

    OdpowiedzUsuń
  3. Mniam - teraz zadowolę się ...pomarańczkami,ale ślinotok dostałam ,że haaaa:)

    OdpowiedzUsuń
  4. super. a tort tez sama robilas , bo jak tak to slicznie wyszedl.reszta tez wyglada smakowicie
    http://sottosolejc.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  5. Ale wyżerka :) Zaszalałaś kochana :D
    Sto lat dla jubilata :*

    OdpowiedzUsuń
  6. Dzięki dziewczyny ;) coś trzeba było przygotować na imprezkę i stwierdziłam że takie przekąski będą najlepsze ;)
    Makowa_panienko - tort od podstaw robiony, ciasto i masę robiła teściowa, bo ja beztalencie ;) A udekorowaniem to już sama się zajęłam ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. MNiam MNiam:D a tortu to bym zjadla!!

    OdpowiedzUsuń
  8. menu prezentuje się wyjątkowo smakowicie ;)
    tak z pomysłem :)

    OdpowiedzUsuń
  9. wow, jedzonko wygląda bardzo apetycznie, powinnam mieć kategoryczny zakaz oglądania takich zdjęć o tej godzinie! :D

    Synek super przystojniak! :-)

    OdpowiedzUsuń
  10. Ale się musiałaś napracować! Wszystko zjedli, czy chociaż Wam coś zostawili na później;)?

    OdpowiedzUsuń

Copyright © Szablon wykonany przez Blonparia