czwartek, 17 stycznia 2013

Olej kokosowy - z czym to się je? ;)

Cześć :)

Wczoraj, w ramach współpracy, przyszła do mnie paczuszka - a w niej olej kokosowy. Pięknie pachnie, aż chce się zjeść :) O właściwościach oleju możecie przeczytać na stronie dystrybutora: TUTAJ


Chciałabym go dobrze przetestować. Schaboszczaki poczekają, oczywiście część wykorzystam do smażenia, jestem ciekawa jaki smak nada potrawom. Natomiast bardziej interesuje mnie sfera pielęgnacyjna.
Z olejami do tej pory nie miałam do czynienia, oczywiście coś czytałam, ale tak dużo informacji jest na temat pielęgnacji olejami, że spasowałam. Jest wśród Was wiele osób, które taką pielęgnację stosuje i mam nadzieję, że podzielicie się swoją wiedzą.
 Moje pytanie brzmi - jak wykorzystać najlepiej ten olej? Wiem,  że można nim się smarować jak balsamem - mieszamy z czymś? Na kondycję włosów także mają wpływ - jak taki olej tam zastosować? Może wykorzystujecie olej kokosowy  gdzie indziej?

Czekam na Wasze propozycje i rady :)


Pozdrawiam :)


64 komentarze:

  1. Gdzieś tam kiedyś obił mi się o oczy, ale nic więcej na jego temat nie wiem :) Czekam na Twoją relację z użytkowania i wskazówki ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. na pewno recenzja i opis co z nim robiłam będzie na blogu :)

      Usuń
  2. ja ma olej kokosowy i używam go tylko do pielęgnacji, ale muszę koniecznie wypróbować do smażenia :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. na stronie dystrybutora tego oleju jest wypisanych wiele zalet - smażenie na kokosie korzystnie wpływa na nasz organizm :)

      Usuń
  3. Słyszałam że olej kokosowy dobrze zabezpiecza końcówki włosów ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. na włoski- sam (na godzinę, dwie i zmywamy) albo jako dodatek do maski :) na wilgotne ciało po kąpieli zamiast balsamu. Można dodać do samej kąpieli w wannie. Do zabezpieczania końcówek włosów, odrobinę wsmarować , nie zmywać.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. na włosy na pewno wypróbuje, jako balsam też, wanny niestety nie mam :( Wlosy mam krótkie więc raczej jako zabezpieczenie końcówek się nie da, będę cała w oleju :)
      Dziękuję Ci dobra kobieto :*

      Usuń
  5. Na włosy: najlepiej je zwilżyć i posmarować rozpuszczonym (najlepiej ciepłym) olejkiem - na długości (na salp racze nie stosuję);
    Polecam również na skórki u paznokci:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dziękuję :) na pewno spróbuję :) ach będę cała pachnąca kokosem :)))))

      Usuń
  6. Zgadzam się,maseczka na włosy będzie dobra;)

    OdpowiedzUsuń
  7. na włosy używam tradycyjnie: zwilżam pasma, smaruję olejem , zwijam w koczka i pozostawiam na noc a rano zmywam :) i jeszcze stosuję na noc zamiast kremu, idealnie nadaje się do suchej skóry i jest hypoalergiczny

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. na noc na włosy za bardzo nie zostawię, bo zazwyczaj nie mam czasu bladym świtem :) Wybiorę wersję kilkugodzinną :) Hmmm trochę boję się nakładać na twarz, aby mnie nie znowu nie wysypało... :)

      Usuń
  8. Uwielbiam olej kokosowy. Stosowałam do smażenia (ale taki specjalny ze sklepu ze zdrową żywnością), poza tym od jakiegoś czasu używam oleju kokosowego zamiast kremu na noc, o dziwo mnie nie zapycha. używam także do ciała oraz do włosów - jest niezawodny do olejowania i zabezpieczania końcówek włosów.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ten olej co mam jest spożywczy, ale także można go stosować w pielęgnacji :) Dystrybutorem jest firma która świadczy usługi w zakresie zdrowego stylu życia i prawidłowego odżywiania :)

      Ba ciało i włosy na pewno użyję, z twarzą jednak się zastanowię... :)

      Usuń
  9. Olej kokosowy stosowałam na noc... jeśli chodzi o włosy to nie byłam zadowolona bo na moich się nie sprawdził, za bardzo porowate są, natomiast smażony kurczak smakuje jak kurczak za milion dolarów :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. oooooooo :D to będę robić kurczaka za mln dolców :P albo nalesniki :D

      Ja nie potrafię określić porowatości swoich włosów... :/

      Usuń
  10. Ja swojego nie jem ale:
    1. Razem z amlą na godzinę pod czepek
    2. Sam na długość na całą noc
    3. Mocno przesuszona skóra - łokcie, kolana, dłonie - sam
    4. Do zabezpieczania końcówek zamiast jedwabiu
    5. Na podrażnienia, otarcia, lekkie oparzenia - fajnie koi skórę

    OdpowiedzUsuń
  11. cóż ja kupiłam kiedys olej kokosowy, zostało mi z pół słoiczka, ale mój jest przede wszystkim bezzapachowy. I to mnie zniecheca do jego uzywania, bo lubię jak cos ładnie pachnie :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Kupiłam olej kokosowy dla Juniorka - wykorzystuję go dla niego jako balsam do ciała i do ustoraz do potraw mlecznych.

    Czasami mu go też podbieram - do olejowania włosów, jako balsam do ciała, na łokcie, do ust, i... robiłam na nim curry :) - dobre, ale jednak wole opcje oliwa + mleko kokosowe

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. mój maluch nie chce się balsamować :) ale może mu do kąpieli troszkę naleję? :)

      Usuń
    2. Do kąpieli? O tym nie pomyślałam... Do kąpieli zawsze polecam Oillanu albo ostatnio płyn z Hipp. Mój Juniorek jest biedny przy mnie, bo używamy dużo kosmetyków dla dzieci lub specjalistycznych.

      Usuń
    3. powinno zadziałać :) jak można wlewać do własnej kąpieli to do kąpieli dziecia też :)

      Na początku to też dmuchałam i chuchałam, kupowałam specjalistyczne produkty do kąpieli itp. Teraz już mi przeszło troszku :))))

      Usuń
  13. Ja używam do ciała, głównie na nogi. Tak dobrego nawilżacza dawno nie miałam :) Z tym, że ja posiadam innej firmy :)

    OdpowiedzUsuń
  14. uwielbiam kokosowy zapach - czy mocno i realistycznie pachnie? Podobno mozna go stosowac do smażenia...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. pachnie jak kokos, jak bounty, jak wiórki kokosowe :) Zapach jest wyczuwalny, ale jednocześnie delikatny i nienachalny :) Jest bardzo realistyczny :)

      Tak, wg dystrybutora jego główne przeznaczenie to smażenie, jest niskokaloryczny, "Kwasy tłuszczowe oleju kokosowego zbudowane są z łańcuchów średniej długości, co przekłada się na to, że tłuszcz jest zamieniany na energię, a nie – jak w przypadku długich łańcuchów nasyconych kwasów tłuszczowych – magazynowany w postaci złogów i niechcianych zapasów"

      "Z powodzeniem można go używać do smażenia, pieczenia i gotowania różnych potraw. Nadaje się do deserów, sałatek, sosów i chleba. Znakomicie sprawdza się przy smażeniu potraw, ponieważ można go podgrzać do bardzo wysokiej temperatury; jest doskonały do smażenia warzyw, konsystencja masła natomiast powoduje, że świetnie sprawdza się jako dodatek do pieczywa, a także idealnie zastępuje masło w pieczeniu."

      Usuń
  15. Słoik jak z babcinej spiżarni :) Jak zobaczyłam to się uśmiechnęłam :)
    Smażenie potraw ? ... chyba wolałabym go zastosować do balsamowania ciała i natłuszczania skórek paznokciowych ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. hehe :) tak, olej zapakowany jest w szklany słoik z nakrętką :)

      tak, można z powodzeniem smażyć na tym oleju, bardzo dobrze wpływa na nasz organizm :)

      Usuń
  16. Ja w olejowaniu się mało orientuje, co zresztą da się zauważyć, bo jestem w szoku, że olej kokosowy spożywczy i kosmetyczny to jedno i to samo, bo chyba na ogół tak nie jest, chociażby z olejem arganowym?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. tak, ten olej jest spożywczy i kosmetyczny :) tak jak oliwa z oliwek :)

      Usuń
  17. Niedawno właśnie skończyłam cały słoiczek oleju kokosowego. Stosowałam go tylko jako balsam do ciała i byłam bardzo zadowolona. Pachniał obłędnie i mimo tego, że wiedziałam, że nie ma smaku, to musiałam pociągnąć po nim jęzorem, bo miałam nadzieję, że smakuje tak smakowicie jak pachnie heheheh :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. haha :D ja jeszcze nie próbowałam jak smakuje, ale pewnie to też mnie dopadnie :PPPP

      Usuń
  18. można też do smarowania włosów;p chociaż u mnie słabo się spisuje w tej kwestii, najwyżej zużyję do smażenia;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. nie lubię uczcucia tłustych włosów, więc pewnie nie spodoba mi się olej na nich, ale sprobuję, może mi się coś odwidzi :)))

      Usuń
  19. Ja na razie stosowalam do olejowania wlosów (super ) i od jakichs 10 dni uzywam jako kremu do twarzy- tez fajnie sie sprawdza, ale zobacze jak bedzie na dluższa metę;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. trochę się boję na twarz stosować, ale na ciele to na pewno wypróbuję :)

      Usuń
  20. Możesz go nakładac na włosy na kilka godzin, potem spłukać - pięknie je odżywia. Nadaje się na balsam do ciała. Można też na nim kucharzyć :)

    OdpowiedzUsuń
  21. Ja stosuję na włosy i całkiem dobrze się spisuje. A w celach spożywczych to podsmażam piersi kurczaka i potem jak dodaję do sałatek to fajny posmak kokosowy czuć, wzbogaca smaki :)

    OdpowiedzUsuń
  22. ja równiez kupiłam z zamiarem tworzenia kosmetyków...i co termin mu się zbliża i prawie cały stoi w lodówce. Zużyję do smażenia , ale czekam na relacje jak któraś z podanych przez dziewczyny metod pielęgnacji najbardziej przypadnie Ci do gustu ;
    )

    OdpowiedzUsuń
  23. Ja wykorzystam do smażenie przede wszystkim :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. u mnie większość też pewnie pójdzie na smażenie :)

      Usuń
  24. Z tego co mi wiadomo to nie nadaje potrawom smaku - jest neutralny. W każdym razie tak twierdzą moje znajome, które na nim smażyły ;)

    OdpowiedzUsuń
  25. Używałam kilka razy do olejowania ciała po kąpieli tak jak oliwką, ciało było świetnie nawilżone i gładkie, częściej używam jednak na skórę głowy żeby przyspieszyć wzrost i nawilżyć skóre głowy ;)

    OdpowiedzUsuń
  26. Ja ten olej stosowałam na włosy, po prostu brałam, rozcieralam na dloni i wcierałam we wlosy, owijalam folią, na to czapka i spanie do rana :D rano zmywalam bezsilikonowym szamponem i voila! wlosy miękkie, lsniace :)

    Smazylam tez na nim racuchy, ale nie czulam innego smaku.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. na noc oleju nie zostawię, bo rano do pracy i nie mam czasu nigdy na nic :)

      Usuń
  27. słyszałam, że fajnie działa na włosy, ale osobiście jeszcze nie próbowałam :)

    OdpowiedzUsuń
  28. Domowe SPA to jest to ;-)

    Miłego weekendu:)

    OdpowiedzUsuń
  29. Olej kokosowy z względu na stałą konsystencję zdrapuję na wiórki łyżeczką, rozgrzewam w dłoniach i wmasowuje we włosy :) jednak ten olej trochę przeciąża moje włosy, zdecydowanie wolę arganowy :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. mój leży teraz w pokoju i jest wodnisty :) ale część odleję do zabiegów pielęgnacyjnych a resztę wykorzystam w kuchni :)

      Usuń
  30. olejek kokosowy najlepiej wmasowac we wlosy zostawic na pol godziny i potem umyc wlosy , najlepszy jest zawsze przed myciem wlosow.
    a najlepszy patent jaki slyszalam od dystrybutorki - mozna przelac polowe szamponu do innej buteleczki i rozpuscic troche olejku kokosowego w drugiej polowie szamponu

    OdpowiedzUsuń
  31. super wpis, chętnie poczytam więcej

    OdpowiedzUsuń

Copyright © Szablon wykonany przez Blonparia